Translate

dijous, 27 de març de 2014

6 d'abril: Dia mundial de l'activitat física

Hem passat d'haver de recórrer kilòmetres per aconseguir aliment,  a recollir menjar preparat sense sortir del cotxe.


Tenim tant accessible el menjar, que és possible que ingerim més del que requerim. Per aquesta raó, fer desplaçaments a peu, pujar escales, sortir a fer un tomb... Són bones alternatives a la vida sedentària. N'ets conscient de les passes que fas al dia?

El motiu principal per fer activitat física ha de ser per prevenir malalties cròniques, millorar estat anímic, la capacitat respiratòria, la resistència a l'esforç i mantenir la musculatura que sustenta l'esquelet i les articulacions.


Per tant, per fer honor al dia mundial de l'activitat física, 6 d'abril, deixa enrere les excuses que obstaculitzen moure't més. El dia té 24h per tothom, sempre pots trobar algú que t'acompanyi, l'estat metereològic només t'ha de fer triar una roba adequada, el cansament mental no és cansament físic, els nens volen pares pacients, relaxats i en forma. 

Pas 1) Busca l'activitat que més t'agradi o et diverteixi, que puguis fer aprop de casa i que s'adapti a la teva edat i estat de salut.

Pas 2) Adquireix la roba i el calçat adequat. 

Pas 3) Reflexiona quins 4 dies de la setmana pots dedicar 45 minuts a alguna activitat física  (això només és un total de 3 hores a la setmana) i després d'un mes ja t'hauràs habituat i notaràs el benefici. 

Si encara no esteu convençuts, parleu amb gent que teniu a la vora que es mou, segur que us animen a que els acompanyeu. Jo en conec de totes edats i ja no troben excuses, perquè han millorat qualitat de vida i salut.

No ho aplacis més i surt avui mateix!


dissabte, 15 de març de 2014

Fruita: colors i dolçor

Si es recomanable prendre de 2 a 3 racions de fruita al dia, inclosos els festius, potser poden ser útils algunes idees culinàries. D'aquesta manera tindrem els beneficis nutricionals de les fruites cada dia de primavera. 

Només cal variar-ne la presentació, per tal de sorprendre els nostres sentits:

1) Si les barregem amb iogurt, resultarà una versió més saludable que si les acompanyem de nata o crema, així reduïm el greix  de la dieta i prevenim el colesterol elevat.

2) Si modifiquen la textura podem gaudir d'un batut, d'una compota, d'una macedònia, d'un sorbet o d'un gelat.

3) Si les incloem en una massa de pastís, podem gaudir de la fruita cuita per una ocasió especial.

3) Si optem per la fruita dessecada, podem barrejar-la a la llet o iogurt per un berenar o esmorzar saludable.

4) Si les cuinem junt amb receptes de cassola, obtindrem una guarnició diferent als bolets o les patates.

No et perdis els beneficis del consum de fruita, que ens aporten la fibra, les vitamines i molta varietat de substàncies  funcionals com àcids fenòlics, antocianidines, hesperidina, limonoides, carotens...Dignes d'anunci publicitari per promoure'n el consum!