Translate

dimarts, 29 d’abril de 2014

Gana o set?


Quan s'acosta el bon temps i passem calor, s'acostuma a tenir sensació de set per poder recuperar l'aigua perduda a través de la suor o transpiració. La manera d'aconseguir aigua és a través de les begudes, llet, fruites, verdures i hortalisses. La beguda més recomanada és l'AIGUA.

Dels 2,5 litres diaris que necessita l'organisme, aproximadament 1,5 litres els prenem en forma d'aigua o infusions, la resta a través d'amanides, verdures, fruites i làctics.

Ara bé, si quan tens set sempre optes per menjar aliments que contenen aigua, també estàs consumint més nutrients com la fructosa de la fruita, les proteïnes de la llet i per tant també més calories. L'aigua i les infusions t'aporten líquid sense afegir calories extra.

Si ja menges entre 2 i 3 racions de fruita al dia, en la majoria de casos ja es consumeixes les fruites recomanades. No en facis d'extra, si estàs vigilant no augmentar de pes, perquè acabaràs consumint més energia de la necessària, tot i consumir aliments saludables.

Si t'estàs plantejant aprendre a menjar millor, posa't en mans d'un Dietista Nutricionista que t'ajudi a prendre decisions sobre què menjar en diferents moments del dia i diferents situacions quotidianes i evita fer dietes miracle.

Mercè Carbonell Badia
Dietista Nutricionista Núm.Col CAT00371
Tel. 610 45 59 58 ( truca per informar-te sense compromís)