Translate

dimecres, 18 de juny de 2014

Albercocs...boníssima opció!

Els albercocs, fruita típica de l'estiu, són molt gustosos si és cullen al punt òptim de maduració. Destaquen pel seu contingut amb beta-caroté (antioxidant) i com la majoria de fruites porta aigua, fibra i fructosa. Són unes postres ideals per dinar o sopar. També podem menjar-los a mig matí o a formant part del primer esmorzar.
En gelat: si congelem la polpa dels albercocs durant dues hores i iogurts naturals durant 20 minuts i després o passem per la batedora amb una mica de mel, tindrem un gelat d'albercoc que podem acompanyar amb albercocs a trossets.

En batut: Si posem llet i iogurt al vas de la batedora junt amb la polpa dels albercocs i ho refredem amb uns glaçons, tindrem un refresc saludable ideal per esmorzar o berenar. També podem guarnir el vas o copa amb menta i un quart d'albercoc.

En compota o melmelada: coem una dotzena d'albercocs sense pinyol junt amb una mica d'aigua i el suc d'una llimona à foc lent i remenant sovint. Si afegim un 45% del pes dels albercocs en quantitat de sucre, llavors enlloc d'una compota o puré, tindrem una melmelada.

En un enfilall estiuenc: si combinem en un enfilall fruites d'estiu, tindrem el color taronja dels albercocs, el blanc del meló, el vermell de la síndria i si és a finals d'estiu el verd o morat dels grans de raïm.

Com a orellanes: Els albercocs dessecats poden ser una bona alternativa fora de l'epoca estival. Poden ser un llamimadura natural per oferir als nens o un aport de sucres natural després de fer esport o quan es vagi d'excursió a la muntanya.

Menjar fruita no només és un plaer, sinò que és una opció saludable del dia a dia. Tres o quatre albercocs representarien una de les tres racions diàries de fruita recomanades.

Aprofiteu que som un país productor de fruita, sobretot a les Terres de Lleida i per tant podem posar a la pràctica les recomanacions de la Dieta Mediterrània sobre el consum de productes de proximitat. 

Bon estiu a tots!