Translate

dimecres, 27 d’agost de 2014

Idees per fer esport amb fills petits

Adquirir l'hàbit de realitzar activitat física, com tots els hàbits, millor aprendre'l des de petits. Els Dietistes Nutricionistes, com molts altres professionals sanitaris i els professionals d'educació en l'esport, recomanem i motivem als pacients o alumnes, a trobar l'activitat que les aporti benestar físic i mental.
En molts casos, al principi d'adquirir l'hàbit, hi ha una resistència a sortir de la rutina i sorgeixen moltes excuses: falta de temps, fills petits, horaris de feina inflexibles, lesions, falta de oferta d'activitats, estudis, la pluja o la calor...Però aquests obstacles poden superar-se, imaginant solucions mogudes per una motivació clara. Si saps què vols aconseguir, és més fàcil traçar el camí.


Durant l'embaràs, si no ho contraindica el Ginecòleg/a, es pot sortir a caminar o nedar, per exemple. A més a més de les classes de preparació al part, dutes a terme per la llevadora, permeten posar a punt molts músculs implicats i tenir informació útil.

En el post-part, tant aviat sigui possible, es recomana sortir a passejar amb el nadó amb l'ajuda del cotxet. A mesura que va passant el temps, es va agafant més ritme i es pot caminar quasi una hora, cal buscar llocs apropiats segons l'època de l'any que ajuden al nen a adormir-se i airejar-se.

Si es vol fer excursions per camins, a la muntanya o bé tenir el nen ben tranquil cos a cos, és ideal tenir un portabebés, que els primers mesos el puguis portar davant i quan sigui més grandet a darrera. Queda en una posició cómoda i sana, que imita el mocador portabebés, típic de moltes cultures. (vegeu la segona imatge).

Si sou amants de la bicicleta, també podeu anar-hi amb fills petits, si incorporeu una cadireta. Només us caldrà un casc de la seva talla i amb l'arnés i la subjecció que porta la cadireta, el nen està preparat per gaudir del paisatge, sempre que no se us adormi.

Així doncs, ja tens idees perquè els fills petits no siguin un obstacle per moure's. Si ja tens fills grans o bé no en tens, no posis altres excuses i busca l'activitat física que vulguis i puguis fer i en quina hora del dia la faràs. El compromís amb tu mateix, farà que quan arribi l'hora del dia triat, això sigui un fet. 

Quantes hores queden perquè surtis a caminar, nedar, ballar, jugar a bàsquet...? Aixeca't i surt, que encara és estiu!