Translate

dijous, 2 d’octubre de 2014

Afegeixes o substitueixes?

Heu notat augment de pes després d'afegir unes ametlles a la vostra dieta diària?  Ho fèieu amb la intenció de millorar les xifres de colesterol o bé incrementar el consum de vitamines o minerals? El secret radica, en substituir algun aliment poc saludable ( refresc, brioxeria, gintònic, patates fregides, crema de llet, mantega, gelat, snacks salats o llaminadures...) per un grapat d'ametlles o altres fruits secs.
Quan tinguis a taula el sopar o el dinar, pregunta't què podries millorar i tingues-ho en compte per la propera vegada que et disposis a preparar-lo. A la imatge següent no hi ha salses, ni patates fregides, ni refrescos ni alcohol, sinò que és una VERSIÓ SANA del que podria haver estat. Queda't amb la diferència i intenta que sigui igualment atractiu a la vista i al paladar. 

Darrera d'aliments saludables com les ametlles, hi ha l'esforç, hores i paciència de pagesos que esperen que la climatologia no els jugui una mala passada. A vegades, són les gelades inoportunes quan els ametllers estan florits, i altres vegades com aquest setembre, que el vent i la pluja les ha fet caure just abans de collir-les. Aprecia-les,tant per la seva versatilitat a la cuina, com pel seu interessant contingut nutritiu!

Mercè Carbonell Badia
Dietista Nutricionista
Núm. Col. CAT00371
Informa't sense compromís a:
versiosana@gmail.com