Translate

dissabte, 4 d’abril de 2015

Primavera amb menys sofà?

S'ha posat de moda ballar Zumba? Doncs, ja està bé que les modes portin a moure l'esquelet. Aquesta activitat física en concret, no és individual, es segueix el ritme de la música, hom s'ha de concentrar en seguir les coreografies i es fa una despesa energètica important. 


A fi de comptes, el que es tracta és divertir-se amb el temps lliure, i dedicar part d'aquest temps a fer activitat física, millorant la capacitat respiratòria, la resistència a l'esforç, la salut cardiovascular i osteoarticular i tenir un bon estat anímic.

Sigui Zumba, balls de saló, ioga, natació, aiguagym, gimnàstica rítmica, caminar, bicicleta, pujar escales, fer encàrrecs a peu, córrer o pilates, tot està bé, mentre s'adeqüi a la nostres capacitats físiques i ens agradi. ( es recomanable assessorar-se amb professionals de l'activitat física i l'esport i/o realitzar proves d'esforç).


Per agafar l'hàbit de fer activitat física, es tracta de concretar dies i hores en que es realitzarà i quedar amb més gent per agafar el compromís. Per agafar una rutina, és més important la constància que la durada de l'activitat. Sempre és millor 15 minuts que cap.

Avui existeixen moltes eines per saber les kilocalories gastades en la pràctica esportiva ( podómetres, cintes per córrer, el.líptiques, apps de mòbils..). L'esforç que suposa posar-se a fer exercici i gastar kilocalories, fa prendre consciència del que es menja, sobretot aquells aliments fàcils de menjar o begudes fàcils de prendre. Us enumero exemples:

Porcions d'aliments o begudes que porten 125 kcal ( el que es consumeix caminant uns 20 minuts aproximadament):

4 galetes estàndard 
2 galetes de xocolata
Una llauna de refresc
Un bombó amb avellana 
Una copa de licor
Una copa de vi i mitja
5 talls de fuet
Un panet de pa
Una bossa mini de patates chip

A tots els que gaudiu de la música i l'esport...Felicitats i Per molts anys! 

Als que voleu començar a fer més activitat, confieu en les vostres capacitats i motiveu-vos!