Translate

dissabte, 6 de setembre de 2014

Figues, raïm...fruita de setembre

Tens una figuera aprop, t'ha regalat figues el veí?  Doncs, considera't afortunat.
Segons les recomanacions de la Dieta Mediterrània, prendre fruita de temporada és molt recomanable i més encara, si és de proximitat. 

Les figues riques en sucre, fibra, potassi i pro vitamina A, són molt adequades per persones amb restrenyiment, perquè milloren el trànsit intestinal. També són adequades després de fer exercici físic, perquè ajuden a recuperar el glucògen muscular gastat. Tingueu en compte que, sobretot els diabètics, tres figues es considera una ració de fruita. 

Les podeu consumir amb un iogurt natural en substitució del sucre, en melmelada, en un pastís, amb carn a la cassola, en sorbet o dessecades...


El raïm també es adequat per combate el restrenyiment perquè és ric en fibra. La seva riquesa en antioxidants, li dóna a aquesta fruita un beneficis per prevenir malalties cardiovasculars i certs tipus de càncer. El seu contingut en potassi li dóna poder diurètic, que ajuda a controlar la tensió arterial i l'àcid úric. 
Les vitamines destacables són la vitamina B6 i l'àcid fòlic. 

Aproximadament, es considera una ració de fruita, uns 12 grans de raïm varietat moscatell ( l'habitual de cap d'any). 

Aprofiteu el setembre per fer varietat de plats amb raïm: enfilalls, en aperitius junt amb formatge, amb arengada ( esmorzar de veremador), en pastís...



Us animo a emportar-vos fruita per després de fer una activitat física, per després de la feina, a la recollida del nens a l'escola, a la fira al teatre de Tàrrega i sobretot no l'oblideu a les postres dels àpats principals. 


Si necessiteu assessorament dietètic personalitzat, xerrades o tallers de cuina per grans i petits. No dubteu en informar-vos sense compromís a: versiosana@gmail.com
o per telèfon 610 455 958

Bona diada