Translate

dilluns, 17 de febrer de 2014

Menges o devores?

L'acte de menjar no només és la manera més natural de nutrir el nostre cos, sinò que també és un plaer pels sentits, un acte social, familiar o laboral. El gaudeixes?


Cuinar pot ser un joc i un aprenentatge pels més petits i els dóna entusiasme per menjar-ho després.

Et proposo una reflexió per si pots fer més agradable l'acte de menjar, que fem 5x365 dies l'any. Val la pena no?

T'has parat a pensar com vols que sigui el context d'on i amb qui menges?

1) T'agrada com pares la taula? Plats, coberts, vasos, tovallons, estovalles...


2) Aprofites per conversar entre mos i mos? Respires? Quan tardes en acabar de dinar o sopar? Fins que no han passat 20 minuts un no s'adona de la sacietat.

3) Menges amb els 5 sentits: notes la textura, sabor, olor, cuides la presentació del plat? Que entri pels ulls, alimenta la nostra ment, als més petits pot fer que els vingui més de gust i els faci volar la imaginació.

4) Fas més coses mentre menges, com mirar la televisió, ordinador, diari o móbil?



Sigues conscient del moment i no només donaràs aliment al teu cos sinó també a la ment.

Si tens com a objectiu millorar com o què menges, pren decisions i pregunta a un dietista nutricionista sobre com afrontar els obstacles que et trobis.

610 455 958 Mercè Carbonell Badia
Dietista Nutricionista núm.col. CAT00371 

dijous, 6 de febrer de 2014

Sopa de ceba

4 Raons per consumir ceba:
1) La ceba és una hortalissa rica amb aigua i fibra i pobra en calories, per tant és aconsellable de dietes per reduir pes i per millorar el restrenyiment, tot i que pot causar gasos intestinals. 
2) La seva riquesa en potassi i poc sodi, afavoreix l'eliminació d'excès de líquids.
3) Els seus compostos sulfurats, tiols, li donen propietats expectorants en cas de refredats i bronquitis. A més d'ajudar a reduir el colesterol dolent.
4) Els antioxidants de la ceba, com la quercitina, ajuden a reduir el risc de patir certs tipus de càncers i malalties degeneratives. 

La recepta de sopa de ceba
Ingredients per 4 persones:
600 g de ceba de Figueres
5 cullerades soperes d'oli
Un all
6 torrades de pa
125g de formatge ratllat (opcional)
Un litre d'aigua
Una cullerada de farina
Sal i pebre al gust

Preparació:
Escalfeu l'oli en una olla i després afegiu L'all i les cebes trossejades per saltejar-les durant uns minuts fins que enrosseixin. Incorporeu la farina tot remenant. A continuació afegiu l'aigua, sal i pebre i feu bullir durant 15 minuts.
Un cop servida la sopa als plats individuals, podeu afegir una torrada de pa i el formatge ratllat. Si ho desitgeu, ho podeu posar a gratinar.

Bon profit i fora refredats!