Translate

dissabte, 10 de gener de 2015

Et poses en ACCIÓ?

En general, els propòsits d'any nou són una voluntat de millorar diferents aspectes de la nostra vida amb la finalitat "X" ( al final del text, teniu exemples reals del propòsit "millorar alimentació o perdre pes" però el teu propòsit i la teva finalitat pot ser molt diferent, reflexiona-hi).

Només cal visualitzar-se com si assolissis el canvi i començar a dirigir-te cap a l'objectiu. Per tal de fer-ho amb convenciment i constància cap a la meta, cal saber quina és el millor manera d'arribar-hi, si es dubta del camí a agafar es pot perdre eficàcia i constància i tot quedaria en un propòsit.


Si un dels teus propòsits és millorar l'alimentació perquè formi part del teu estil de vida i tens una finalitat clara; un dietista nutricionista et pot ajudar a trobar solucions a obstacles particulars.


Pots trobar el teu Dietista Nutricionista, segons situació geogràfica, a la web del Col.legi de Dietistes Nutricionistes de Catalunya www.codinucat.cat

Busca un professional que personalitzi la dieta segons les teves necessitats nutricionals, (alçada, sexe, pes, activitat física, estat fisiològic com embaràs, lactància, menopausa, adolescència...), patologies ( àcid úric, colesterol, triglicèrids, diabetis, al.lèrgies o intoleràncies alimentàries, males digestions, hipotiroidisme...) i tingui en compte les teves preferències alimentàries, horaris d'estudi o laborals, activitat social i familiar. Junts pactareu compromisos a realitzar, que et faran avançar amb constància cap a l'objectiu que t'havies proposat a primers d'any. 

Si fas el camí caminant i sense córrer aprendràs de les vivències del dia a dia ( què he de menjar si tinc una calçotada, què trio per dinar al menú del restaurant, què faig per no devorar la nevera al arribar de la feina..). Si trenques la rutina que tenies i en crees una de més saludable a consciència, repetint-la durant el temps, en faràs un hàbit. L'hàbit o comportament interioritzat, acabarà formant part del teu estil de vida.

No és fàcil, ja que hi has de parar atenció i esforçar-te, però valdrà la pena perquè assoliràs l'objectiu i sobretot la finalitat "X" per la qual ha tingut sentit fer el camí. 

ALGUNES FINALITATS per les que es vol millorar l'alimentació:
1) Per aprofitar la roba que es té a l'armari o comprar-ne de nova
2) Per no ofegar-se pujant escales
3) Per ser coherent i donar exemple als fills
4) Per poder cabre a l'aparell de TAC
5) Per estar atractiu/ atractiva
6) Per tornar a posar-me el banyador
7) Per fer un viatge amb avió de llarg recorregut i cabre al seient còmodament
8) Per poder tornar-se a posar els mitjons i sabates sol i sense aguantar respiració
9) Per millorar mal d'esquena, genolls, turmells, maluc...
10) Per tornar-me a posar l'equip per anar amb moto
11) Per estar despert i actiu a una jornada laboral intensa
12) Per tenir més confiança en un mateix i millor autoestima
13) Per prevenir malalties relacionades amb hàbits d'alimentació
14) Per tornar fer esport o jugar còmodament amb els fills

Per cert, no ho postposis repetint-te excuses o tenint pors, fes el primer pas i busca ajuda professional. Si tens dubtes pots trucar-me sense compromís i explicar-me com vols que no sigui la teva dieta i et diré honestament si et puc ajudar.

Mercè Carbonell Badia
Dietista Nutricionista CAT00371
www.versiosana.cat
versiosana@gmail.com

dilluns, 5 de gener de 2015

Hamburgueses tot inclòs

La textura de les hamburgueses acostuma a ser ideal, des del segon any de vida fins a edats més avançades, en que potser hi ha dificultats de masticació. 


Les hamburgueses poden ser de carn, però també són molt bones les vegetals a base de cereals (arròs, mill, quinoa...), les verdures que escolliu (ceba, pastanaga, bròquil, pebrot, all...), texturitzats de soja ( tofu, seitan...), herbes aromàtiques (julivert, orenga...) i espècies (curry, pebre vermell i negre...)

Si us ve de gust preparar-ne, seguiu la recepta:
1) Coeu el cereal escollit segons les indicacions de l'etiqueta i ho reserveu.
2) Talleu les verdures ben petites i les saltegeu en una paella amb oli i afegiu el tofu o seitan a trossets petits. 
3) Remeneu-ho tot junt amb les herbes i espècies.
4) Al final, ho barregeu tot amb l'arròs o altre cereal escollit i després feu boles de 75g i els hi doneu forma d'hamburguesa. 
5) Acabeu de coure-les volta i volta en una planxa calenta untada d'oli.
Si en feu de més, podeu congelar-les i utilitzar un altre dia en que disposeu de poc temps.
Podeu acompanyar amb rodes de tomàquet, enciam, pa o junt un aperitiu de pernil o mol.luscs. 

Així doncs, ja teniu una manera més de menjar verdures i cereals integrals, que sempre és positiu per preservar la salut. 

Us animo a provar-ho, segur que us agrada!

Si heu iniciat el 2015 amb ganes de cuidar la vostra alimentació, no dubteu en concertar visita via telèfon 610 455 958 o via E-mail versiosana@gmail.com. Informa't sense compromís. Atenem a Cervera, Sant Martí de Maldà, Mollerussa, Lleida i Balaguer.

Mercè Carbonell Badia
Dietista Nutricionista Col. CAT00371